Promotiv er en del af Clipper Group

Historie

Clipper er en pålidelig partner og leverandør af reklameartikler. Som ethvert andet firma startede Clipper småt ud. Hvordan udviklede det sig til at være et internationalt foretagende? Her kan du se Clippers udvikling i kronologisk rækkefølge. 

1945  Grundlæggelse af Jonker’s  Business Concern af Martien Jonkers (21). Virksomheden solgte i starten kun fyldepenne. Beliggenhed: Hos hans forældre i Helmond, Holland.

1947  Udvidelse af aktiviteter og personel. Flytter til ny beliggenhed i Helmond.

1961  Produktion af egne pennesæt, som bliver solgt under navnet Clipper. Ny beliggenhed: Mierlo.

1970  Jonkers’s Business Concern bliver til Clipper. Aktiviteter udvides med bl.a. tryk og større produktsortiment.

1972  Øget kendskab og stor vækst fører til nye lokaler. Beliggenhed: Mierlo & de Mortel.
1972  Indkøb direkte fra Fjernøsten og Kina.

1984  Martien Jonkers introducerer "Direct marketing" i Holland.
1984 
Salg gennem repræsentanter og kataloger.
1984  Åbning af det belgiske kontor.

1989  Grundet success sælges nu kun gennem kataloger.

1990  Åbning af det franske kontor.

1992  Åbning af nydesignede kontorer i Helmond,  Haverdijk 7. Alt under et tag nu med over 100 medarbejdere.

2003  Åbning af det tyske kontor.

2007  Grundlægger og direktør Martien Jonkers dør.
2007  Frans-jozef Maas og Ron Boer bliver valgt som finansdirektør og kommerciel direktør.

2008  Åbning af det britiske kontor.
2008  Virksomhedens aktiviteter spredes til større dele af Europa.

2010  Clipper lægger vægt på samarbejde med sloganet "Selling together!"

2015  Udvidelse af trykfaciliteter og distributionscenteret i Haverdijk, Helmond.
2015  Clipper er nu en international virksomhed med 350 ansatte.

2016  Lancering af den nye markedsføringsstrategi og Clipper hjemmeside.

Til minde om

Grundlægger Martien Jonkers (*4-12-1924  - †22-06-2007)

Martien Jonkers kan blive karakteriseret som en ambitiøs mand med drømme, med en innovativ, kommerciel tankegang og med en passion for forretning. Denne kombination gjorde, at han i en alder af 21 år bliver selvstændig under navnet Jonkers’ Business Concern, som lagde grundstenene til Clipper.

Martien var ivrig efter at lære og hans nysgerrighed for det ukendte er på samme tid kilden til hans succes. En stærk drivkraft og påholdenhed hjalp ham med at opnå sine mål. Han producerede og introducerede sit første skrivesæt under navnet Clipper, som er navnets oprindelse. I Holland introducerede han firmagaver med tryk og konceptet "Direct marketing".

Martien Jonkers turde give hans ideer en konkret form, lade dem vokse, og havde et fremtidsorienteret syn på tingene. På trods af sin store succes, forblev han med benene plantet på jorden. Han tog sig af sin familie, to døtre og hans søn Max, som arbejdede side om side med ham i virksomheden i mange år. Udover at tage sig af sin familie og virksomhed, var han involveret og interesseret i sine medarbejdere. Martien var en person, der var populær blandt mange mennesker. Disse er ikke kun hans medarbejdere, men også kunder og konkurrenter. Når man talte med Martien, fornemmede man hans medmenneskelighed, hans passion og at han satte pris på en god samtale.

I slutningen af sit begivenhedsrige liv fortsatte Martien sit daglige arbejde i Helmond. Hver dag havde til formål at få det bedste ud af Clipper. Den 22. juni 2007 dør han, 82 år gammel. Udover at efterlade et smukt og finansielt sundt firma efterlod han også et stort aftryk i kraft af den person, han var.

Hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp, kan du kontakte os på:

32 72 00 50 alle hverdage fra 09.00 - 17.00

LogoTool